Kammermusik (instrumental)
2024-01-26
L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 4. Mouvement de valse-hésitation Trio für Klarinette, Violine und Klavier Schoenfield, Paul 1. Freylakh 2. Marsch 3. Nigun 4. Kozatske L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 8. Tempo di Boston Bagatelle für Violine und Klavier d-moll L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 16. Follement vite et gai Sonate für Klarinette und Klavier FP 184 Poulenc, Francis 1. Allegro tristamente 2. Romanze 3. Allegro con fuoco L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 13. Tempo di tarantella Burleske op. 8c Nr. 2 Sz 47,2 (für Violine und Klavier) L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 12. Très vite et très canaille Kontraste Sz 111 (für Violine, Klarinette und Klavier) Bartók, Béla 1. Verbunkos 2. Pihenö 3. Sebes L'Invitation au château FP 138 (Auszug) Poulenc, Francis 11. Tango Klezmer Dance
With his Contrastes, composed in 1938 for Benny Goodman, Bartók turned his penchant for traditional music into a more universal work, influenced by jazz. Poulenc was a child of the Paris of the Roaring Twenties, influenced as much by Stravinsky, Ravel and Satie as by cabaret songs and operetta. Each of the movements in Paul Schoenfield's trio is based on an Eastern European Hasidic melody...not forgetting the breathtaking klezmer dances of Romanian Serban Nichifor.