BACH Johann Sebastian (1685-1750)
Martin Roscoe (Piano)
Hyperion Records
1 CD
090:31
Soloinstr. ohne Orchester
1999-01-01
Prelude und Fuge e-moll BWV 548 (transkr.) Bach, Johann Sebastian / Feiberg, Samuil (Transkr.) Prelude Fuge Triosonate für Orgel Nr. 5 C-Dur BWV 529 (transkr.) (Auszug) Bach, Johann Sebastian / Feinberg, Samuil (Transkr.) Largo Allein Gott in der Höh sei Ehr BWV 663 (transkr.) Allein Gott in der Höh sei Ehr BWV 711 (Kirnberger-Choral) (transkr.) Allein Gott in der Höh sei Ehr BWV 662 (transkr.) An Wasserflüssen Babylon BWV 653 (transkr. von Samuil Feiberg) Ein feste Burg ist unser Gott BWV 720 (transkr.) Von Gott will ich nicht lassen BWV 658 (transkr. für Klavier) Wer nur den lieben Gott läßt walten BWV 647 (transkr. für Klavier) Kommst du nun, Jesus, vom Himmel herunter BWV 650 (transkr.) Herr Jesu Christ, dich zu uns wend BWV 655 (transkr. für Klavier) Jesus Christus unser Heiland BWV 665 (transkr. für Klavier) Nun komm, der Heiden Heiland BWV 659 (transkr. von Samuil Feiberg) Ach bleib' bei uns, Herr Jesu Christ BWV 649 (transkr.) Valet will ich dir geben BWV 735 (transkr. von Samuil Feiberg) Konzert für Orgel a-moll BWV 593 (nach Antonio Vivaldis Konzert für Violine RV 522) (transkr.) Bach, Johann Sebastian / Feiberg, Samuil (Bearb.) 1. Allegro 2. Adagio 3. Allegro
BACH Johann Sebastian (1685-1750)Martin Roscoe (Piano)Label : Hyperion Records
His earliest transcription, the Vivaldi/Bach concerto, is also Feinberg's most superficially virtuosic; it's interesting that thereafter his choice of music tends to come from Bach's later output where his polyphony and harmonic language is at its most complex. These are magnificent realizations of works often still too little known in their original guise which will fascinate both for their pianistic ingenuity and their intrinsic musical worth.