Madame d'amoursMusic for Renaissance Flute Consort
Lasso - Dowland - Obrecht - Senfl - Schlick - u.a.
The Attaignant Consort - Kate Clark (Dir)
Ramée
1 CD
079:40
Kammermusik (instrumental)
2010-09-01
Madame d'amours The Duke of sommersetters dompe (für Laute solo) Farewell my joy (für Flöte und Laute) My lady careys dompe (für Harfe solo) Pastime with good Company In pace - Que vous madame Mille regretz La Canción del Emperador (Mille regretz) (für Laute solo) Güretzsch - Si dormiero La my Mein M. ich hab (für Flöte und Laute) Ach lieb mit Leid Carmen Ein seer guter Organistischer Preambel (für Laute solo) Ich habs gewagt Das Jägerhorn Qui cum Patre et Filio (für 2 Baßflöten) Beatus Vir (für 2 Tenorflöten) Tenebrae factae sunt Tant que vivrai Au pres de vous Amours, amours Doulce memoire Le content est riche (für Harfe solo) Frais et gaillard (für Flöte und Harfe) Au joly bois Le rossignol: En escoutant Fantasia (für Laute solo) Anchor che col partire (Madrigal) (für Flöte und Laute) Ricercada (für Harfe solo) Pavane Lachrimae (für Flöte und Laute) Praise blindnesse eies Fine Knacks for Ladies (Galliard)
Lasso - Dowland - Obrecht - Senfl - Schlick - u.a.The Attaignant Consort - Kate Clark (Dir)Label : Ramée
The elegant, keyless, cylindrical flute of the sixteenth century had a reedy, penetrating sound, closer to the cornetto than to any other wind instrument of the day. It had an impressive range of two and a half octaves and an evenness of tone quality that would not be matched again until the nineteenth century.