HARTMANN Karl Amadeus (1905-1963)
Alina Ibragimova (Violine) - Britten Sinfonia
Hyperion Records
1 CD
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Soloinstr. mit Orchester
2012-09-01
Concerto funèbre (für Violine und Streichorchester) Hartmann, Karl Amadeus 1. Introduction: Largo - 2. Adagio - 3. Allegro di molto - 4. Choral: Langsamer Marsch Suite für Violine solo Nr. 1 Hartmann, Karl Amadeus 1. Canon: Lebhaft 2. Fuge: Munter 3. Rondo: Nicht zu schnell 4. Dreiteilige Liedform: Breit - 5. Ciaccona: Lebhaft Suite für Violine solo Nr. 2 Hartmann, Karl Amadeus 1. Lebhaft 2. Fließend 3. Stürmisch 4. Jazz Tempo: Sehr robust Sonate für Violine solo Nr. 1 Hartmann, Karl Amadeus 1. Toccata: Sehr lebhafte Achteln 2. Ruhige Vierteln, sehr fließend 3. Verrückt schnell, unschön spielen 4. Breit! Mit viel Ausdruck 5. Fuge (Toccata): Heiter, burschikos Sonate für Violine solo Nr. 2 Hartmann, Karl Amadeus 1. Langsam, breiter 2. Variationen über eine rhythmische Idee: Äusserst lebhaft 3. Sehr langsame ... mit viel Empfindung 4. Fuge: Sehr wild und roh im Vortrag
HARTMANN Karl Amadeus (1905-1963)Alina Ibragimova (Violine) - Britten SinfoniaLabel : Hyperion Records
As is well known, the Third Reich drove many of its gifted composers into exile, to early deaths or to the concentration camps. But a significant responsibility devolved on another group, who became "internal exiles", remaining in Germany, but refusing to become cultural ornaments of the Nazi regime. Karl Amadeus Hartmann, in Bavaria, consistently kept the spirit of modernism and human commitment alive in his own work.